Po raz drugi obchodziliśmy w naszej placówce Międzynarodowy Dzień Kropki, czyli święto kreatywności i zabawy, które przypadało 15 września. Tego dnia uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy instytucji kultury na całym świecie, organizują wiele ciekawych zabaw i happeningów, które pomagają dzieciom odkrywać ich talenty, poznawać swoje mocne strony, pobudzać wyobraźnię i wspólnie się pobawić. ,,Międzynarodowy Dzień Kropki” powstał w 2008 roku, a inspiracją dla niego było opowiadanie z książki ,,The Dot” amerykańskiego pisarza i ilustratora książek dla dzieci – Petera H. Reynoldsa. Jego bohaterką, Vashti, dzięki malutkiej kropce i wspaniałej, mądrej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości. Obecnie święto jest obchodzone w 108 krajach. W naszej szkole również tropiliśmy kropki i odkrywaliśmy ukryte talenty. W jaki sposób? Oto relacja:
- w ramach informatyki uczniowie klas młodszych p. Katarzyny Dzwonowskiej w edytorze grafiki rysowali za pomocą kropek swoje imiona, kwiaty, tęczę, biedronki;
- podczas matematyki uczniowie p. Renaty Glicy – Pikus zmagali się z zadaniami matematycznymi, które dotyczyły KROPEK – rysowali figury geometryczne łącząc odpowiednie kropki, rozwiązywali krzyżówkę, a uczniowie klasy 8 f próbowali swoich sił w rywalizacji z komputerem w Square it;
- uczniowie klasy 7f wraz ze swoim wychowawcą, p. Danutą Dziadyk – Szczepińską poszukiwali kropek w swoich ubiorach (nie tylko w tych specjalnie założonych w kropki), otaczających ich przedmiotach, w klasie czy w otoczeniu, dzięki czemu śmiechu było dużo, a kropek wszędzie pełno;
- w każdej z grup świetlicowych ten dzień wyglądał trochę inaczej, choć zawsze chodziło o zauważenie i docenienie swojego, choćby najmniejszego, talentu, więc najpierw uczniowie oglądali film Kropka i rozmawiali na temat jego fabuły, a następnie dzielili się spostrzeżeniami dotyczącymi swoich mocnych stron, tworzyli drzewo talentów, rysowali kropkowe obrazki i układali kropkowe kompozycje, z czego fotograficzną relację sporządziły p. Anna Korzeniewska i p. Marzena Krzysztyniak;
- na zajęciach z pedagogiem, p. Anną Kołakowską, uczniowie doskonalili analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową wykorzystując kropki, dlatego pracowali z alfabetem Braille’a, popkitami, balonami oraz kropkowymi sylabami. Kropki towarzyszyły dzieciom przez cały dzień i pomagały w ciekawy sposób usprawniać koordynację wzrokowo-ruchową, koncentracje, technikę czytania oraz funkcje wzrokowe oraz słuchowe;
- również najmłodsi z klasy „0c” p. Marleny Karkochy dołączyli do wspólnej zabawy kreatywnie wykonując prace plastyczne z wykorzystaniem kolorowych kropek wyciętych z kolorowego papieru, co można zobaczyć na wykonanych zdjęciach;
- uczniowie p. Ireny Dubieleckiej stworzyli zaś w ramach zajęć j.polskiego opowiadania twórcze pt.: Mój świat w kropki czy Ja i kropka [wybrane prace zaprezentuje szkolna gazetka].
Gratulujemy wszystkim zaangażowanym kropkowym twórcom i zapewniamy, że będziemy kontynuować tę wspaniałą akcję.
Galeria [link]
Tekst: I. Dubielecka
Zdjęcia: K. Dzwonowska, R. Glica-Pikus, M. Karkocha, A. Kołakowska, A. Korzeniewska, M. Krzysztyniak