tel.: 22 836 39 78
e-mail: zsp7@edu.um.warszawa.pl
Programy szkolne
Szkoła Podstawowa nr 321 uczestniczy w ogólnopolskich i międzynarodowych programach szkolnych.
Akcja “Aktywny powrót do szkoły” jest dostępna dla każdego ucznia, została stworzona, by powrót do szkoły był zdrowy, życzliwy i przyjemny.
Przystępując do akcji samodzielnie weryfikujesz swoje osiągnięcia, a my obdarzamy Cię zaufaniem. Nie musisz nikomu się zgłaszać, decydujesz samodzielnie o swoim udziale
Zadania odczytasz codziennie rano na szklanych drzwiach wejściowych w głównym budynku oraz na filii. W piątki znajdziesz również zadania do wykonania w weekend.
Pobierz kartę kalendarza – Twój dzienniczek aktywności, na której samodzielnie zaznaczasz wykonanie zadania. Karta do pobrania na recepcji w głównym budynku szkoły, w filii lub pobierz z załączników.
Zadania pominięte z różnych powodów losowych wykonaj kolejnego dnia.
Po zakończeniu wszystkich zadań 1 października oddaj jednemu z organizatorów.
Nagrodami jest Twoje lepsze zdrowie i samopoczucie, a także atrakcyjne niespodzianki w postaci voucherów ułatwiające życie uczniowskie na terenie szkoły.
Życzymy Ci wytrwałości w czynieniu dobra i troski o własne zdrowie oraz satysfakcji z czasu spędzonego z najbliższymi oraz z nami w szkole.
Materiały do pobrania:
– List do ucznia [pobierz]
– Kalendarz wersja czarno-biała [pobierz] lub wersja w kolorze [pobierz]
Organizatorzy SP321: Marzena Santorek, Katarzyna Dzwonowska, Marcin Boguś
Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunek polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022: wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Autorami projektu są nauczyciele pracujący w placówkach oświatowych w Inowrocławiu: w przedszkolu, szkole podstawowej i Młodzieżowym Domu Kultury. Koordynatorami projektu w szkole są Anna Chmiel i Katarzyna Dzwonowska.
Nauczyciele realizują projekt we własnym tempie w terminie od 1 października 2021 do 14 maja 2022, a więc sami decydują o podziale zadań i terminie ich realizacji.
Wkrótce więcej informacji.
nasza szkoła bierze udział w pilotażowym programie “Uważna Szkoła”. Nasza szkoła, jest jedną z 30 szkół z całej Polski, która skorzystała z możliwości dołączenia do projektu a tym samym zmiany polskiej szkoły na lepsze.
Czas na Uważność jest autorskim programem Polskiego Instytutu Mindfulness. Program rozwija uważność uczniów klas VI–VIII i jest realizowany w szkole przez nauczycieli w trakcie 12 godzin wychowawczych. Jest zainspirowany kursem redukcji stresu MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) i został dostosowany do potrzeb i możliwości rozwojowych nastolatków. Tematyka programu i ćwiczenia odpowiadają współczesnym wyzwaniom, z którymi mierzą się nastolatkowie w procesie dorastania. Uczestnicy rozwijają kompetencje związane z zarządzaniem uwagą i emocjami w celu wzmocnienia funkcji poznawczych oraz lepszego radzenia sobie w relacjach społecznych. Proces redukcji stresu i rozwijania uważności trwa minimum 3 miesiące i zakłada samodzielne ćwiczenia między spotkaniami. Realizacja programu w szkole jest nowoczesnym spojrzeniem na edukację w Polsce i ma podwójny potencjał – pomaga zwiększyć umiejętność regulowania uwagi i poziom samoregulacji emocjonalnej uczniów.
W roku szkolnym 2015/2016 nasza szkoła przystąpiła do międzynarodowego Programu GLOBE, którego Krajowym Koordynatorem jest Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID-Warszawa.
Jesteśmy jedną ze 170 szkół w Polsce, które są uczestnikami programu.
Program umożliwia poznawanie globalnych zagadnień środowiskowych. Jego misją jest podnoszenie umiejętności badawczych młodzieży w zakresie fizyki, chemii, biologii, geografii i matematyki, promocja naukowego podejścia do badania zjawisk przyrodniczych, kształtowanie świadomości ekologicznej (zaangażowanie w ochronę środowiska). Badania komponentów środowiska, prowadzone w Programie ukazują Ziemię jako spójny system powiązanych zjawisk i procesów.
Program GLOBE to doskonała merytoryczna i metodyczna podstawa prowadzenia ciekawych zajęć z przedmiotów przyrodniczych na wszystkich poziomach nauczania. Proponuje bowiem nauczycielom zarówno atrakcyjne, nowoczesne technologie, jak też wzbogacenie procesu nauczania poprzez współpracę nauczycieli i angażowanie uczniów w interdyscyplinarne badania środowiska.
Mieszkańcy dzielnicy Bemowa i okolic mają możliwość zapoznać się z aktualną pogodą klikając link METEO
Głównym założeniem ogólnopolskiego projektu „Idź ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa” jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, wychowanie do wartości , kształtowanie właściwych postaw społecznych. poczucia przynależności narodowej, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie.
Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej wychowania przedszkolnego, a także wpisuje się Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021 tj. wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Nauczyciel realizujący projekt w grupie 6-latków Oa – Agnieszka Nowicka
Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunek polityki oświatowej na rok szkolny 2020/2021: wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Autorami projektu są nauczyciele pracujący w placówkach oświatowych w Inowrocławiu: w przedszkolu, szkole podstawowej i Młodzieżowym Domu Kultury. Koordynatorami projektu w szkole są Anna Chmiel i Katarzyna Dzwonowska.
Nauczyciele realizują projekt we własnym tempie w terminie od 1 października 2020 do 14 maja 2021, a więc sami decydują o podziale zadań i terminie ich realizacji.
Zadania może wykonywać jedna grupa / oddział / klasa lub można je podzielić na kilka.
Grupa 4-latków Oddziału Przedszkolnego SP 321 bierze udział w Międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” − edycja 2020/2021, realizując 4 moduły projektu: książki dzieciństwa, Mały Miś w świecie emocji, dbamy o zdrowie z Małym Misiem i zmisiowany eko-kalendarz.
Nauczycielem realizującym projekt w grupie jest Anna Raźniewska.
Grupa 4-latków Oddziału Przedszkolnego w SP 321 realizuje Projekt Edukacyjny „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody”. Uczestnicy Projektu zobligowani są do zrealizowania 10 zadań z 22 proponowanych, oraz do przygotowania relacji ze wszystkich wybranych zadań w postaci prostej prezentacji, zawierającej opis i zdjęcia. Nauczycielem realizującym projekt w grupie jest Anna Raźniewska.
W roku szkolnym 2015/2016 nasza szkoła przystąpiła do międzynarodowego Programu GLOBE, którego Krajowym Koordynatorem jest Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID-Warszawa.
Jesteśmy jedną ze 170 szkół w Polsce, które są uczestnikami programu.
Program umożliwia poznawanie globalnych zagadnień środowiskowych. Jego misją jest podnoszenie umiejętności badawczych młodzieży w zakresie fizyki, chemii, biologii, geografii i matematyki, promocja naukowego podejścia do badania zjawisk przyrodniczych, kształtowanie świadomości ekologicznej (zaangażowanie w ochronę środowiska). Badania komponentów środowiska, prowadzone w Programie ukazują Ziemię jako spójny system powiązanych zjawisk i procesów.
Program GLOBE to doskonała merytoryczna i metodyczna podstawa prowadzenia ciekawych zajęć z przedmiotów przyrodniczych na wszystkich poziomach nauczania. Proponuje bowiem nauczycielom zarówno atrakcyjne, nowoczesne technologie, jak też wzbogacenie procesu nauczania poprzez współpracę nauczycieli i angażowanie uczniów w interdyscyplinarne badania środowiska.
Mieszkańcy dzielnicy Bemowa i okolic mają możliwość zapoznać się z aktualną pogodą klikając link METEO
W Szkole Podstawowej nr 321, w terminie wrzesień 2018 r.- grudzień 2018 r., realizowany był Międzynarodowy Projekt Edukacyjny “Piękna nasza Polska cała”.
Projekt w szkole prowadzony był pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy.
Główne cele projektu to kształtowanie postaw patriotycznych u najmłodszych, uwrażliwienie ich na piękno, folklor i tradycje Polski oraz kształtowanie tożsamości narodowej dzieci. Poprzez realizację zadań tematycznych dzieci poznały historię Polski, symbole narodowe, tradycje, zwyczaje czy obrzędy ludowe.
22 czerwca 2016 Sejm przyjął uchwałę, w której ustanowił rok 2017 Rokiem Rzeki Wisły.
Ustanawiając rok 2017 Rokiem Rzeki Wisły “Sejm oddaje hołd pokoleniom rodaków, którzy dzięki Wiśle i w oparciu o nią budowali tożsamość i potęgę Państwa Polskiego”.
Nasza szkoła włączyła się w obchody Roku Rzeki Wisły. Celem wszystkich działań była promocja roku 2017 jako Roku Rzeki Wisły oraz ukazanie walorów przyrodniczych, turystycznych i kulturowych „Królowej Polskich Rzek”.
Przeprowadziłyśmy kilka konkursów, zaprosiłyśmy nauczycieli na lekcje pokazowe, odbył się Finał Konkursów związanych z Rokiem Rzeki Wisły.
W roku szkolnym 2016/2017 nasza szkoła bierze udział w Kampanii “Rowerowy Maj” organizowanej przez Zarząd Dróg Miejskich Miasta Stołecznego Warszawy.
Akcja rozpoczyna się 4 maja i trwa do 31 maja 2017 r.
Kierowana jest do uczniów i pracowników naszej szkoły. Ma na celu propagowanie zdrowego trybu życia, zrównoważoną mobilność i popularyzację roweru jako środka transportu miejskiego.
Zasady są bardzo proste: każdy uczeń, który przyjedzie do szkoły na rowerze, otrzyma dwie naklejki. Jedną z nich przykleja do swojego specjalnego dzienniczka rowerowego, a drugą na klasowy plakat “Rowerowy Maj”. Liczą się także inne środki transportu na kółkach, ale bez silnika, na przykład hulajnogi lub rolki.