tel.: 22 836 39 78
e-mail: sekretariat@zsp7.warszawa.pl
sekretariat.zsp7@eduwarszawa.pl
W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie bemowskich szkół uczestniczyli w kampanii "Stop hejtowi". W naszej szkole…
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
W naszej szkole działa Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zespół ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej zajmuje się rozpoznawaniem i zaspokajaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz rozpoznawaniem indywidualnych możliwości psychofizycznych uczniów, wynikających w szczególności :
Głównym celem zajęć terapii pedagogicznej jest niesienie pomocy dzieciom ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz wczesne wykrywanie dysfunkcji rozwojowych. Pomocą specjalistów objęte są dzieci w oddziałach zerowych oraz uczniowie klas I-VIII. Ściśle współpracują z wychowawcami, nauczycielami, pedagogami, psychologiem i logopedą. Na zajęcia dzieci kierowane są na podstawie opinii psychologiczno-pedagogicznej, w której stwierdzone jest ryzyko dysleksji oraz na podstawie diagnoz przeprowadzanych w klasach zerowych i pierwszych.
Logopeda jest terapeutą mowy i języka. Jego zadaniem jest diagnoza, czyli ocena zdolności realizacyjnych oraz komunikacyjnych oraz terapia mowy. Poprzez pomoc w problemach z komunikacją, a także artykulacją, dąży do umożliwienia pozyskania jak najlepszych zdolności językowych. Logopeda pracuje bezpośrednio z pacjentem. Jednak do przeprowadzenia efektywnej terapii potrzebuje wsparcia i pracy ze strony rodziców i opiekunów dziecka. Praca logopedyczne jest często długotrwałym procesem, jednak jej efekty potrafią być naprawdę imponujące i bardzo satysfakcjonujące.
Zadania spoczywające na logopedzie można podzielić na kilka grup:
Pedagog – organizuje w szkołach i placówkach pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowankom i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi zwracającymi uwagę na przestrzeganie postanowień konwencji o prawach dziecka.
Główne zadania pedagoga szkolnego:
Zadania szczegółowe pedagoga obejmują:
Zadania nauczyciela wspierającego:
W szkole prowadzona jest rehabilitacja ruchowa oraz terapia Si. Zajęcia są prowadzone w formie indywidualnej. Celem zajęć jest udzielenie pomocy dzieciom z niepełnosprawnością ruchową, sprzężoną oraz z niepełnosprawnością intelektualną.
Rehabilitacja ruchowa jest kierowana do dzieci niepełnosprawnych ruchowo oraz mających wady postawy. Jej głównym zadaniem jest przywrócenie sprawności fizycznej i maksymalne usamodzielnienie uczniów. Terapia dobierana jest dla uczniów na podstawie dokumentacji doniesionej od rodziców oraz badań przeprowadzonych przez rehabilitantkę. Cele szczegółowe terapii ustalane są indywidualnie dla każdego ucznia objętego rehabilitacją ruchową.
Terapia SI ma na celu poprawę funkcjonowanie centralnego układu nerwowego dziecka. Ma ona wpływ na kształtowanie prawidłowego napięcia mięśniowego, polepszenie koordynacji ruchowej, poprawę w sferze emocjonalnej. Wpływa również na wzrost umiejętności językowych i poznawczych. Dzięki terapii SI możemy uzyskać lepszą efektywność uczenia się przez dziecko. Ważnym celem terapii SI jest poprawa samooceny ucznia.
Terapia Si polega na wykonywaniu przez ucznia kierowanych aktywności i ćwiczeń ruchowych stymulujących układ przedsionkowy, propiocepcji, dotyku, wzroku, słuchu, węchu i smaku, co wpływa na poprawę integracji bodźców.
Terapia SI jest skierowana do dzieci:
Wydarzenia z zakresu
pomocy psychologiczno-pedagogicznej
W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie bemowskich szkół uczestniczyli w kampanii "Stop hejtowi". W naszej szkole…
Szanowni Państwo, z uwagi na to, że podczas wakacji wzrasta ryzyko wykorzystania seksualnego dzieci Państwowa…
W dniach od 29 maja do 2 czerwca 2023r. odbył się w naszej szkole Tydzień…
Mając na uwadze zwiększenie bezpieczeństwa i ochronę dzieci przed krzywdzeniem powstały zalecenia dotyczące bezpiecznych warunków nauki,…
Z okazji Światowego Dnia Autyzmu, który jest obchodzony 2 kwietnia, nasi podopieczni zapoznali się z…
W poniedziałek 24 kwietnia odbył się konkurs z języka angielskiego dla uczestników zajęć terapii pedagogicznej.Trudności…